На часі – інтеграція вивчення медіаграмотності в освітній процес
Медіаграмотність є важливою навичкою 21 століття.
Із 2011 року працівники КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» активно беруть участь в заходах означеної тематики. Це, зокрема, експериментальна робота, тренінги, семінари та різноманітні проєкти, інформують в Управління освіти і науки Черкаської ОДА.
Одним із таких освітніх заходів є проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що стартував в Україні з січня 2019 року. Метою реалізації проекту є розробка та впровадження ефективної та сталої моделі навичок критичного сприйняття інформації в експериментальних школах. Виконавцями проекту є IREX (Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів) США у партнерстві з ГО «Академія українськоїпреси» за підтримки Міністерства освіти і науки України, Посольства США в Україні та Посольства Британії в Україні. Діяльність відбувається на основі Протоколу про наміри між МОН України та Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (США) від 22.12.2017.
Завдання проєкту передбачає розробку методичних матеріалів з інтеграції навичок критичного мислення та медіаграмотності й упровадження їх у навчальний процес під час викладання предметів «Українська мова», «Українська література», «Всесвітня історія», «Історія України» (8 класи) та «Художня культура»/»Мистецтво», 9 клас.
КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» увійшов у першу десятку учасників проєкту, які були відібрані на конкурсній основі. 40 педагогічних працівників інституту пройшли 3 фази навчальних тренінгів та успішно інтегрують інфомедійну грамотність у науково-методичну роботу з педагогічними працівниками області.
До компоненту ЗЗСО увійшли: у 2019 році – 13 шкіл міста Черкаси, у 2020 році – 10 закладів загальної середньої освіти області. За цими показниками Черкащини тримає лідируючі позиції серед інших областей-учасників проєкту.
Педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, які з 2019 року є учасниками міжнародного проєкту«Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», пройшовши навчання на тренінгах та отримавши спеціально підготовлені матеріали від організаторів проекту, вже другий рік поспіль інтегрують основи медіаграмотності у шкільні предмети, а саме: «Українська мова», «Українська література», «Всесвітня історія», «Історія України» (8 класи) та «Художня культура»/»Мистецтво», 9 клас.