В області контролюють дотримання прав та інтересів дітей, які перебувають в закладах інституційного догляду в карантинний період
Аналіз контролю за дотриманням прав та інтересів дітей, які перебувають в закладах інституційного догляду та виховання дітей Черкаської області в умовах карантинних обмежень. Саме з такою метою відбулась в Управлінні освіти і науки Черкаської ОДА зустріч із Регіональним представником Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Черкаській області Валерієм Єфіменком. В ОДА з ним зустрілись т.в.о начальника Управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації Оксана Сімушіна та керівниця Служби у справах дітей Черкаської ОДА Оксана Покатілова.
У підпорядкуванні Управління освіти і науки Черкаської ОДА функціонує 20 закладів інституційного догляду та виховання дітей. У них перебуває 3 028 дітей, із яких 140 – діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування.
Під час проведення протиепідемічних заходів у трьох закладах інституційного догляду та виховання дітей системи освіти Черкаської області проживає 37 дітей. З них 30 дітей – це діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, 5 дітей перебуває у закладах у зв’язку із загрозою їх життю та здоров’ю дітей у біологічних сім’ях, 2 дитини – усиновлені іноземними громадянами та не можуть бути передані усиновлювачам у зв’язку з карантином. Дітей хворих на коронавірус немає.
На час карантину змінили режим роботи закладів, у яких цілодобово перебувають діти. Працівники, які працюють безпосередньо з дітьми, проживають на території закладу. Їхня ротація проводиться кожні 2 тижні. До роботи з дітьми персонал допускають за наявності дозволів, виданих закладами охорони здоров’я.
Здійснюється систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режимів у приміщеннях закладів. Заклади забезпечені 3-місячним запасом мийних і дезінфікуючих засобів. Введено посилений дезінфекційний режим – двічі на день проводиться дезінфекція поверхонь, посуду, кухонного обладнання, іграшок.
Вихованці та працівники забезпечені засобами індивідуального захисту: медичними масками, рукавичками, засобами гігієни та знезараження рук. Для ізоляції дітей з ознаками захворювання підготовлено приміщення ізоляторів. Заклади забезпечено автотранспортом, який за потреби може доставити хворих дітей до лікарні.
Особливу увагу під час зустрічі приділили дітям, які до карантину перебували в закладах цілодобово, а тепер повернулися до своїх родин. 420 з них – у сім’ї, що перебувають у складних життєвих обставинах.
Закладами освіти у співпраці із службами у справах дітей здійснюють контроль за станом здоров’я вихованців, їхнього психологічного стану, наявності проблем у сім’ях, відповідального ставлення батьків до виконання своїх обов’язків з догляду та виховання дітей. Вивчають потреби таких сімей, надається матеріальна допомога у вигляді продуктових наборів.
Акцентовано увагу і на організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання. Проблемним є питання відсутності або неналежної якості Інтернет-зв’язку у сільській місцевості; відсутність у родинах, що перебувають у складних життєвих обставинах, технічних можливостей для забезпечення дистанційного навчання дітей.
За результатами обговорення, учасники робочої зустрічі визначили пріоритетні напрями співпраці щодо вирішення наявних проблем в умовах карантину.